Intervjuu Hille Hiieloga

Tere, Hille.. Siin on mõned küsimused sulle vastamiseks, kui sul on tunne, siis võid samuti ka mõnel teisel teemal juurde rääkida.

Tere Simo.

Alustuseks ütlen, et mu toortoidu teekond on olnud mõnikord ka käänuline. Alustasin 100% toortoidust. Aga on olnud tagasiminekuid, seisakuid. Toortoitlaseks loetakse, kui 80% toidust on toores. Minul on olnud aegu, kus isu keedukartuli järele oli lausa silmipimestav. Siis sõingi. Tagantjärgi võin öelda, et vaevlesin tõsimeelsuse käes, seepärast oli kartuli isu. Mingil ajal sõin palju leiba, ei suutnud sellele soovile vastu seista. Praegu püüdlen 100% toortoidu suunas. Esialgu õnnestub hästi.

Kuulsin, et sul olevat olnud kunagi ülekaaluga raskuseid? Missugune oli sinu elu korraldus enne iseenda ümbermõtestamist?

Mul oli suur ülekaal.. Olin terve oma teadliku elu nn. dieedil. Mõnikord võtsin alla, suurte pingitustega, aga kui läksin tavalisse toitumisrütmi tagasi, taastus kaal ja lisandusid veel mõned kilod. Siis otsustasin, et ei põe enam kaalu pärast ja armastan end sellisena nagu olen. Kaal muudkui kasvas ja ma tegelikult ei teadnudki kuidas ennast armastada. Mu elu keerles toidu ümber. Küpsetasin ja kokkasin lakkamatult. Otsisin uusi, põnevaid retsepte, kolasin mööda toidublogisid. Arvasin tõsimeeli, et söön väga tervislikult. Sõin kõike. Liha-ja piimatooteid, kala, mereande, molluskeid, karpe, krevette. Armastasin veini nautida. Toredad õhtusöögid veini ja juustuvaagna seltsis. See oli mõnus ajaviide.

Kust sai alguse sinu teekond toortoidu maailma? Mis asjad sind inspireerisid ja kust sa kuulsid sellest?

Ükspäev tegin otsuse. Ma pean kaalu kaotama, muidu ei saa ma ka vaimselt edasi areneda. See teadmine lihtsalt tuli. Hakkasin otsima toitumist, mis võiks mulle sobida. Sain teada, et Eestisse tuleb Ajurveda arst, Indiast, kes pulssi katsudes, annab infot tervisliku seisukorra kohta. Ja vaatab üle ka toiduained, mida võib süüa, milliseid mitte. Minu ainuke mure oli ülekaal, muidu tundsin end täiesti tervena. Arst kuulas mu pulssi ja ütles, et hakka 95% sööma toortoitu ja oled õnnelik.

Ma olin toortoidu peale ka enne mõelnud, kuid selle kõrvale lükanud, sest tundus, et siis pole süüa mitte midagi.

2 päeva otsisin infot. Kõik tundus nii keeruline. Blenderid, kuivatid jne. Võtsin ühendust Sille Poolaga (toortoidu spetsialist) ja palusin abi. Tema ütles, et söö palju puuvilju, tee suur salat ja unusta vabandused. Hakka pihta, kohe täna. Nii tegingi. Praegu läheb viies aasta.

Mulle meeldis see, kui sa mainisid, et igal toiduainel on oma filosoofia. Kuidas sa kirjeldaksid erinevate filosoofiate omastamis protsessi. Ja, kust see mõte alguse sai?

Toit on informatsioon ja toitumine on info läbitöötamine. Inimesel on isu selle toidu järele, millist filosoofiaprobleemi ta momendil lahendab. Kui on isu magusa järele, siis on tegu hirmude leevendamisega jne. Toortoidus on olemas kõik elu komponendid. Kui inimene hakkab toortoitlaseks, saab ta toidu kaudu tulevad filosoofiad kätte ja saab neist puuduvad infokillud, et tervikpilt kokku panna. Kuumtöötlemine on tahtmine asju küpselt ehk täiuslikult kätte saada , et mitte oma probleemidega tõtt vaadata.

Oskad sa tuua mõndasid näiteid erinevatest toiduainetest ning nende omadustest, mida me suudame omastada?

Ma ei mõtle toiduainete omastamise peale. Mul on minule personaalselt tehtud kokaraamat olemas, see on mu keha. Kui ma kuulan rahulikult oma keha, olen alati toidetud.

 Me sööme seda, mida me uskumused meile ütlevad. Oma uskumusi muutes, on võimalik ka oma toitumusharjumusi muuta just endale soovitud suunas.

Mis moodi sa suhestud oma toiduga? Kas sul on mingeid erilisi rituaale, või kombeid? Ja, kas toortoitlasena on oluline varuda omale tagavarasid?

Ma söön, mille järgi isu on. Püüan kuulata oma keha ja tegelen emotsioonide ja tunnetega, kui tekib isu raskema toidu järele. Tagavaraks on mul ikka banaanid, mangod, avokaadod. Neid ma armastan. Kuivatan talveks õunu, marju, seeni, suvikõrvitsat. Sügavkülma varun marju, mahlu.

Kas toorelt söömist võib pidada radikaalseks? Ning, kuidas sinu pere ja sõbrad sellesse algul suhtusid ja kuidas nende hoiakud on aja jooksul muutunud?

Minu jaoks ei ole radikaalne. Aga kõigi teiste mu pereliikmete jaoks on. Paljud inimesed ei suuda jääda toortoidule truuks, isegi väga raske haiguse puhul. Küpsetatud toit on väga sõltuvust tekitav. Mu mees jättis liha söömise, kuid sööb piimatoite, kala, muna ja küpsetatud toitu. Keegi neist pole valmis toortoidule jääma. Valmistan oma mehele, mida ta soovib. Mind üldse ei huvita, mida teised mu toitumisest arvavad. Ma ei mõtlegi sellele.

Mida sa kõige enam naudid? Kas toorelt toitudes on tekkinud uusi hobisid – kuidas sa end tunned?

Naudin enda tööd, arenemist, lugemist, metsas jalutamist. Kui alustasin toortoiduga, muutus kogu mu elu. Olen nüüd hoopis teistsugune inimene. Rõõmus, õnnelik, rahulik.

Kas ainult söömisega on võimalik end tasakaalu viia, või kuuluvad selle juurde samuti mõned teised aspektid?

Toortoitumisega kaasneb emotsioonide välja tulemine, mis rasva sees peidus olid. Just nende emotsioonidega tuleb toime tulla, vastasel juhul, hakkad vanaviisi sööma, et oma emotsioone toita. Mind aitas teetatervendamine.

Huvitav on veel fakt, et sa samuti tegeled tervendamisega. Üks neist oli teetatervendamine, mida see endast kujutab? Ja, kas sa tegeled veel mõne üldkeha väestava praktikaga?

Olen teetatervendaja. Meis elavad alateadlikud uskumused ja vanad aegunud mõttemustrid. Oleme programmeeritud. Teetaervendus aitab need mustrid ja programmid ümber muuta ja vabastada. Et saaks iseenda olemusega kontakti ja hakata end tingimusteta armastama. Et saaks teiste inimestega suhelda ilma solvumata, vihastumata, haiget saamata. Tuleb mõista, et meist endast saab kõik alguse, tuleb võtta 100% vastutus iseenda elu eest. See tähendab, et vastutad enda sisemise lapse tervise eest, enda eest inimesena ja ka kõrgema vaimolendina. Tuleb tunnistada ja mõista ka oma tumedamat poolt, varju, siis on võimalik ennast armastama hakata. Aitangi inimestel üles leida ja vastu võtta kõiki oma külgi. Samuti tegelen kõikide enda külgede ülesleidmisega ja nende vastuvõtmisega.

Missugune on sinu toidulaud pidupäevade ajal? Kuidas saab näiteks jõuludeajal luua maitsva värkse menüü ning pakkuda oma lähikondsetele värskendav eine ilma verivorstita?

Olen pühade ajal teinud kõikvõimalikke hõrgutisi. Toortaimetoidu sült, pasteet, rosolje, kartulisalat, piparkoogid, igasugustest tortidest ja kookidest rääkimata. Praegu ma enam niipalju ei pinguta. Aitab mõnusatest puuviljadest ja salatitest.

Kas sa võiksid jagada meiega mõne hea ja maitsva retsepti?

Momendil on mul roheliste smuutide aeg. Kalekapsas, võilillelehed, naat, nõges, hapuoblikas, paar banaani, või pirni, või õuna ja allikavesi. Super mineraalide ja vitamiinide allikas. Toreda toidu saab kui blenderdada tomat, õun ja natuke värsket ingverit. Parim magustoit on banaani ja mango püree.

Marineeritud seened: 0,5 l purgitäis kuivataud või tooreid seeni (kukeseened, kivipuravikud, šampinjonid), viilutaud sibulat, peterselli, tilli, 1 sidruni mahl, meresoola, allikavett. Hoida külmkapis.

Nüüd on tulemas hingedeaeg, oktoobri kuu, mil loorid teispoolsusega õhenevad. Mis moodi sina suhestud oma esivanematesse, hingedesse ning nähtamatusse maailma?

Nähtamatu maailm on olemas. Esivanemad on tähtsad. Mina tegelen selle maailmaga, praeguse eluga. Kõik, mida meil on vaja teada, on selles elus nähtaval, lihtsalt tuleb osata vaadata läbi südamesilmade.

Aitäh sulle! =)

Palun! Oli väga mõnus vastata Su küsimustele.

Leave a Reply

